Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Pienipunainentupa.fi on ekologinen, aitoon luonnonkosmetiikkaan keskittyvä verkkokauppa. Yrityksen Y-tunnus on 2364070-5. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilausta tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilaaminen

Tuotteiden tilaaminen tapahtuu www.pienipunainentupa.fi verkkokaupassa. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan ostosten hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Paketin lähettämiseen tarvitsemme myös puhelinnumeron ja osoitteen. Asiakkaan toimesta virheellisestä tiedosta aiheutuneet kulut veloitetaan asiakkaalta. Tilaamalla asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. www.pienipunainentupa.fi käsittelee kaikki asiakastiedot luottamuksellisesti.

Alennuskoodit

Alennuskoodilla saat alennuksen syöttämällä koodin ostoskorissa, sille osoitettuun kenttään. Alennuskoodeja verkkokauppaamme voit saada esimerkiksi sosiaalisesta mediasta; julkisilta facebook sivuiltamme, tai instagram tililtämme tai alennuskoodi voi olla verkkokaupassamme esillä pop-up ikkunassa. Alennuskoodeja on erilaisia. Prosenttialennus, joka voi olla koko ostoksesta tai tietyistä tuotteista. Euromääräinen alennus, joka voi olla koko tilauksesta tai tietyistä tuotteista. Osta X-määrä tuotteita, niin saat Yhden tuotteen alennuksella tai ilmaiseksi (tämä alennusmuoto oikeuttaa vain yhteen ilmaiseen tai alennettuun tuotteeseen per tilaus. Tähän alennukseen sisältyy myös poikkeusehto; Jos alennus on esim. muotoa osta 3 maksa 2 ja palautat jonkun näistä tuotteista, niin alennuksen ehto ei enää täyty, vaan myös tuo ilmainen tai alennettu tuote muuttuu maksulliseksi tai normaalihintaiseksi ja palautussumma lasketaan sen mukaisesti.). Yhteen tilaukseen voit käyttää yhden alennuskoodin ja vain viimeisimmäksi syötetty alennuskoodi huomioidaan. Alennuskoodeilla voi olla myös minimitilausraja tai muita käyttöehtoja. Alennuskoodeja ei voi lisätä tilaukselle jälkikäteen asiakaspalvelussa eikä mahdollisesti käyttämättä jäänyttä tai virheellisesti syötettyä alennuskoodia hyvitetä myöhemmin. Alennuskoodien yhteydessä on aina kerrottu erityisehdot, ja ne koskevat aina vain uusia tilauksia. Pidätämme itsellämme oikeuden muuttaa tai poistaa alennuskoodeja myös kesken voimassaolon esimerkiksi väärinkäytösten kohdalla tai tilanteessa, jossa alennus on laskettu virheellisesti tai kampanjaehtojen vastaisesti.

Toimitusaika

Käsittelemme ja postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Käsittelemme tilaukset tulojärjestyksessä. Tilausten käsittelyaika on 1-3 arkipäivää.

Toimitustavat ja -hinnat

Toimituskulujen hinta Manner-Suomeen Postin tai Matkahuollon pakettiautomaattiin tai lähimpään noutopaikkaan on 5,90€, kun tilauksen arvo on alle 20€. Toimituskulut ovat 3,90€, kun tilauksen arvo on 20-50€ ja yli 50€ tilaukset toimitetaan ilman postituskuluja. Toimituskulut asiakas näkee tilausta vahvistaessa.

Hintamuutokset

Pidätämme oikeuden korjata hintaa tilauksen jälkeen, mikäli hinnoittelussa on tapahtunut selkeästi virhe ja hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon nähden. Tiedotamme tästä asiakasta. (Oikeustoimilaki 32§)

Noutamatta jääneet lähetykset

Mikäli asiakas ei nouda tilaamiaan tuotteita noutopaikasta, tuote palautuu meille automaattisesti. Tällöin perimme meille aiheutuneet lähetys- ja käsittelykulut asiakkaalta. Vähennämme ne palautettavasta summasta. Uudelleen lähetyksestä perimme todelliset toimituskulut. Pidätämme myös oikeuden olla lähettämättä tuotteita uudestaan.

Ongelmatilanteet

Minkä tahansa ongelmatilanteen ilmetessä ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tilauksen peruuntuminen

Pidätämme oikeuden muuttaa tilausta, jos jotakin tuotetta ei ole saatavilla tai muusta painavasta syystä. Tilauksen peruuntuessa joko kokonaan tai osittain, asiakkaalle lähetetään sähköpostitse tieto asiasta. Emme toimita jälkilähetyksiä.

Pidätämme oikeuden peruuttaa tilaukset, jotka tulevat sellaisilta asiakkailta, jotka palauttavat tuotteita (joissa ei ole mitään vikaa) jatkuvasti tai jättävät tilauksia noutamatta.

Palautukset

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Asiakas maksaa palautuksen. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Kosmetiikka ja pesuaine tuotteita ei saa avata, mutta ostajalla on oikeus avata pahvipakkaus ja tutustua tuotteeseen fyysisesti. Palautus voi vaikuttaa maksamiisi toimituskuluihin: Alkuperäisen tilauksen arvon muuttuessa niin että toimituskuluraja muuttuu (katso ylempää toimitustavat ja -hinnat), perimme palautettavasta summasta tuon erotuksen, jonka todellisuudessa olisit toimituskuluja joutunut maksamaan. Myös alennuskoodit voivat aiheuttaa poikkeustilanteen palautussummaan (katso tarkemmin ylempää kohdasta alennuskoodit).

Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan samalle maksuvälineelle/tilille, jolla olet tilauksen maksanut. Mikäli ostamanne tuote on viallinen, tehkää siitä ilmoitus meille, mieluiten kuvien kera. Pakatkaa tuote huolellisesti (emme korvaa tuotteita, jos ne rikkoutuvat asiakkaan huolimattoman pakkaamisen seurauksena. Täyttäkää pahvilaatikko täyteen, jotta se ei painu kasaan kuljetuksen aikana. Pakkaustäytteenä voitte käyttää esimerkiksi sanomalehteä. Näin vältytään tuotteiden rikkoontumiselta.) ja liittäkää mukaan vikakuvaus ja tilausnumeronne tai kopio kuitista. Emme vastaanota muuten kuin Postin tai Matkahuollon kautta tulleita tuotepalautuksia, emmekä myöskään lunasta postiennakkopaketteja.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Meillä on käytössä Paytrail maksunvälityspalvelut. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, Luottokortit, MobilePay ja Collector lasku/osamaksu. Lue lisää maksutavoista ja niiden ehdoista täältä.